Главная | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход | RSS

Вторник, 19.01.2021, 04:58

Одесское дошкольное учебное учреждение №295             






Вы вошли как Гость  Группа "Гости"Приветствую Вас Гость

Меню сайта

 


 

  

Праця як засіб формування предметно-практичної компетентності дітей

 

Сучасне життя вимагає особистісного зростання дітей дошкільного віку – вони повинні бути обізнані з працею дорослих, призначенням професій та приймати посильну участь у предметно-практичній діяльності.

Освітня лінія Базового компоненту дошкільної освіти  «Дитина у світі культури» націлює на досягнення дитиною предметно-практичної компетенції. Вона передбачає сформованість у дошкільнят елементарної обізнаності з працею дорослих, інтересу і поваги до професій, ціннісного ставлення до результатів людської праці, бажання приймати участь у предметно-практичній діяльності, набуття базових особистісних якостей    ( самостійність, працелюбність, спостережливість) та творчого ставлення до різних видів праці.

Освітні завдання трудового виховання дошкільників

*    Планомірно реалізувати предметно-практичні навички дітей в різних видах діяльності ;

*    В процесі самообслуговування сприяти набуттю дітьми  практичних навичок, засвоєння ними знань про власне тіло та гігієну ;

*    В процесі господарсько-побутової праці  вчити дітей дотримуватися чистоти і порядку в приміщенні та на майданчику;

*    Передбачати трудову діяльність в природі, яка пов’язана з об’єктами природи: на городі, в саду, в квітнику, екологічному осередку;

*    В художньо-практичній діяльності стимулювати моральний та креативний розвиток кожної дитини ;

*    формувати ціннісне ставлення до праці, людей праці та їх професій ;

1.     Дитяча праця має надзвичайно високий потенціал, тому її слід практикувати постійно та задіювати в життєвому просторі дитини, починаючи з раннього віку.

2.     Передбачаючи трудову діяльність дітей різного віку, слід  враховувати :

·        Виховний вплив праці ;

·        Зв’язок праці з грою ;

·        Вікові можливості дітей ;

3.     Реалізувати дитячу працю в життєвому просторі дитини за аспектами :  

·        Вправи повсякденного життя (самообслуговування) ;

·        Господарсько-побутова праця ;

·        Трудові справи за інтересами

               
   

Праця в природі

·         Догляд за рослинами, тваринами

·         Підгодовування птахів

·         Догляд за інвентарем

·         Пересаджування рослин

·         Збір насіння

 

На земельній ділянці

·         Загрібати. Розпушувати

·         Сіяти, садити

·         Поливати, доглядати

·         Прополювати

·         Збирання гербаріїв, колекцій

 

Основи кулінарії

·         Готування нескладних салатів

·         Нарізування продуктів

·         Аналіз страв на смак

·         Сервіровка страв

·         Культура їжі

 

Художня праця

·         Папір, картон

·         Тканина, тасьма, шнурки

·         Природній матеріал

·         Коробки, пакети, нитки

·         Дріт, поролон, пінопласт

·         Котушки, корки, кришки

 
 

 

 

 

 

 

 

4.     Орієнтувати дітей у складному світі професій, враховуючи диференціацію вподобань відповідно до статі ( хлопчикам- водій, спортсмен, військовий, міліціонер, шахтар , директор, банкір, бізнесмен…, дівчаткам – лікар, фотомодель , педагог, швачка , актриса, співачка, продавець…).  Для ознайомлення з працею дорослих застосовувати методи і прийоми :

·        Бесіди про професії;

·        Читання художньої літератури;

·        Розглядання альбомів, картин, ілюстрацій ;

·        Виготовлення подарунків друзям, мамі, татові…;

·        Виготовлення колективних робіт.

·        Практикувати дидактичні ігри типу «Відгадай, хто це ?», «Назви професію», «Що предмет розповість про себе?»

·        Ознайомлення з народними ремеслами (гончарство, вишивка, кераміка, витинанки, писанкарство) з подальшим втіленням набутих знань в продуктивних видах діяльності – малюванні, аплікації і ін.

      (Інформація до відома : Науковці зазначають, що нині діти дошкільного віку  сприймають як непопулярні професії – лікар, вчитель, кравець, перукар, будівельник, пекар, кухар, хлібороб, садівник. Їм більше  подобаються професії, які приносять великі гроші: бізнесмен, депутат, президент, банкір, власник футбольного клубу, охоронець, міліціонер, водій таксі)

5.     Запроваджувати технологію розвивального навчання – дизайн освіту, де пріоритетом є розвиток художньо-конструктивних вмінь.  

         Дизайн-освіта- це проектування освітнього  процесу на основі взаємодоповнюваності наукового і художнього пізнання способом моделювання вербальної та сенсорної інформації у вигляді образів-понять.

6.     Практикувати тематичні заняття з серії «Домоведення ».                                           (Кулінарія, сервірування, етикет)

7.     Для словесної оцінки трудових вмінь застосовувати народні приказки та прислів’я :

·        Не святі горшки ліплять, а прості люди

·        Не одяг красить людину, а добрі діла

·        З ремеслом дружити – в житті не тужити

·        Який ремісник – така його й робота

·        Майстра по роботі впізнаєш

·        Діло майстра величає

·        Кожен майстер своє ремесло хвалить

·        Тонка нитка швидко рветься

·        Куди голка , туди й нитка

·        Зробив діло – гуляй сміло !

·        Бджола мала, а й та працює.

·        Без охоти немає роботи

·        Хто працює – той працю шанує.

·        Рано встанеш – більше діла зробиш.

·        Оце пошив – на кота мале, а на собаку велике.

·        Де пісня – там і діло швидко робиться.

8.     Формувати моральні цінності дошкільників – працювати разом, допомагати один одному, турбуватися про інших , поважати працю інших, доводити справу до кінця.

9.     Виховувати особистісні якості : самостійність, працелюбність, дружні стосунки, організованість, планування дій, громадянську позицію.

 

 

Поиск
Календарь
«  Январь 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Copyright MyCorp © 2021
Конструктор сайтов - uCoz