Главная | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход | RSS | Вторник, 19.01.2021, 04:58 |
Одесское дошкольное учебное учреждение №295 | |
Вы вошли как Гость Группа "Гости"Приветствую Вас Гость |
|
Праця як засіб формування предметно-практичної компетентності дітей
Сучасне життя вимагає особистісного зростання дітей дошкільного віку – вони повинні бути обізнані з працею дорослих, призначенням професій та приймати посильну участь у предметно-практичній діяльності. Освітня лінія Базового компоненту дошкільної освіти «Дитина у світі культури» націлює на досягнення дитиною предметно-практичної компетенції. Вона передбачає сформованість у дошкільнят елементарної обізнаності з працею дорослих, інтересу і поваги до професій, ціннісного ставлення до результатів людської праці, бажання приймати участь у предметно-практичній діяльності, набуття базових особистісних якостей ( самостійність, працелюбність, спостережливість) та творчого ставлення до різних видів праці. Освітні завдання трудового виховання дошкільників
1. Дитяча праця має надзвичайно високий потенціал, тому її слід практикувати постійно та задіювати в життєвому просторі дитини, починаючи з раннього віку. 2. Передбачаючи трудову діяльність дітей різного віку, слід враховувати : · Виховний вплив праці ; · Зв’язок праці з грою ; · Вікові можливості дітей ; 3. Реалізувати дитячу працю в життєвому просторі дитини за аспектами : · Вправи повсякденного життя (самообслуговування) ; · Господарсько-побутова праця ; · Трудові справи за інтересами
4. Орієнтувати дітей у складному світі професій, враховуючи диференціацію вподобань відповідно до статі ( хлопчикам- водій, спортсмен, військовий, міліціонер, шахтар , директор, банкір, бізнесмен…, дівчаткам – лікар, фотомодель , педагог, швачка , актриса, співачка, продавець…). Для ознайомлення з працею дорослих застосовувати методи і прийоми : · Бесіди про професії; · Читання художньої літератури; · Розглядання альбомів, картин, ілюстрацій ; · Виготовлення подарунків друзям, мамі, татові…; · Виготовлення колективних робіт. · Практикувати дидактичні ігри типу «Відгадай, хто це ?», «Назви професію», «Що предмет розповість про себе?» · Ознайомлення з народними ремеслами (гончарство, вишивка, кераміка, витинанки, писанкарство) з подальшим втіленням набутих знань в продуктивних видах діяльності – малюванні, аплікації і ін. (Інформація до відома : Науковці зазначають, що нині діти дошкільного віку сприймають як непопулярні професії – лікар, вчитель, кравець, перукар, будівельник, пекар, кухар, хлібороб, садівник. Їм більше подобаються професії, які приносять великі гроші: бізнесмен, депутат, президент, банкір, власник футбольного клубу, охоронець, міліціонер, водій таксі) 5. Запроваджувати технологію розвивального навчання – дизайн освіту, де пріоритетом є розвиток художньо-конструктивних вмінь. Дизайн-освіта- це проектування освітнього процесу на основі взаємодоповнюваності наукового і художнього пізнання способом моделювання вербальної та сенсорної інформації у вигляді образів-понять. 6. Практикувати тематичні заняття з серії «Домоведення ». (Кулінарія, сервірування, етикет) 7. Для словесної оцінки трудових вмінь застосовувати народні приказки та прислів’я : · Не святі горшки ліплять, а прості люди · Не одяг красить людину, а добрі діла · З ремеслом дружити – в житті не тужити · Який ремісник – така його й робота · Майстра по роботі впізнаєш · Діло майстра величає · Кожен майстер своє ремесло хвалить · Тонка нитка швидко рветься · Куди голка , туди й нитка · Зробив діло – гуляй сміло ! · Бджола мала, а й та працює. · Без охоти немає роботи · Хто працює – той працю шанує. · Рано встанеш – більше діла зробиш. · Оце пошив – на кота мале, а на собаку велике. · Де пісня – там і діло швидко робиться. 8. Формувати моральні цінності дошкільників – працювати разом, допомагати один одному, турбуватися про інших , поважати працю інших, доводити справу до кінця. 9. Виховувати особистісні якості : самостійність, працелюбність, дружні стосунки, організованість, планування дій, громадянську позицію.
|
|
Copyright MyCorp © 2021 |
Конструктор сайтов - uCoz |